جشنواره دانش آموزی غذاهای سنتی توسط فرزانگان

جشنواره دانش آموزی غذاهای سنتی درآذر ماه در اصفهان به کار خود پایان داد.

 این جشنواره  به منظور ایجاد رقابت سالم،تقویت حس تعاون و انجام فعالیت‌های گروهی بین دانش‌آموز در قالب گروههای تشکیلاتی  فرزانگان برگزار شد.
در این جشنواره  دانش آموزان ضمن طبخ غذای سنتی به تزئین و سرو آن پرداختند.
این جشنواره  با حضور تیم های برتر فرزانگان برگزار گردید که  به سه تیم برترجوایزی اهدا گردید

مسابقه مداحان دانش آموز با عنوان نوگلان حسینی

 

                                                                                                                                 مسابقه مداحان دانش آموز با عنوان نوگلان حسینی به همت سازمان دانش آموزی در مورخه ۲۷ آذر ۹۰

در سالن نماز خانه اداره کل اصفهان برگزار شد

،در این مسابقه دو الی سه نفر دانش آموز مداح برگزیده شده ازهریک از نواحی و مناطق 40 گانه اصفهان در برنامه استانی شرکت نمودند .
این مسابقه با حضورمدیر کل آموزش و پرورش سید مجید عاملیان ،رئیس سازمان دانش آموزی عبدالرضا پدرام ، داوران ، مسئولین و نمایندگان سازمان دانش آموزی بصورت متمرکز انجام گرفت
دانش آموزان مداحان هرکدام با یک سبک و سلیقه به مرثیه سرایی پرداختند و مخاطبین نیز به زمزمه ها و آوهای حزین و سینه زنی با آنها همراه شدند
متون برگزیده شده دانش آموزان هریک زیبایی های خاص خود را داشت وبگونه ای واقعه کربلا و مظلومیت امامان را به تصویر می کشاند
در بخشی از این برنامه سید مجید عاملیان مدیر کل آموزش و پرورش در جمع مداحان دانش آموز اهل بیت گفت :قیام و حرکت امام حسین(ع ) صددرصد صبغه الهی داشته وبه همین جهت ماندگار گردیده است
 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع مداحان دانش آموز گفت: اگر بخواهید مداحی دچار آفت نشود منوط به خلوص و داشتن رنگ الهی است.

وی افزود: آنچه وجهه الهی و رنگ الهی داشته باشند در عصر ها و زمانها پایدار می ماند و آنچه این خصوصیات را نداشته باشد حتی اگر مهمترین حادثه در زمان خود باشد ازبین می رود.
عاملیان توصیه کرد: سعی کنید کار مداحی شما دچار افت نگردد و وجهه الهی داشته باشد تا بر دل بنشیند.
وی در ادامه گفت: در مداحی فقط صدای زیبا و خوش به درد نمی خورد آنچه مهم است داشتن خلوص و رنگ الهی است

گفتنی است در این برنامه بیش از 80 مداح دانش آموز شرکت کردند

 

مانور سراسری زلزله و ایمنی  در استان اصفهان

با استعانت از خداوند تبارک و تعالی همزمان با سراسر كشور و به منظور آمادگی همگانی در مقابل حوادث ناشی از بلایای طبیعی زلزله ، سیزدهمین مانور عظیم زلزله وایمنی در مدارس استان اصفهان انجام شد این مانور بصورت متمرکز و نمادین در دبیرستان حافظ پایگاه شهید بابایی ناحیه 6 اصفهان با حضور استاندار ، مدیران كل آموزش وپرورش ، نوسازی ، بهزیستی و روسای دانشكده علوم پزشكی ، مركز بهداشت و درمان استان ،  رئیس و کارشناسان سازمان دانش آموزی ،کارشناسان منابع طبیعی ،فرماندهان پایگاه شهید بابایی ، فرمانده ارشد ارتش استان در محل دبیرستان حافظ پایگاه شهید بابایی ناحیه 6 اصفهان برگزار شد .

در این مانور دكتر ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان زنگ شروع مانور را با شعارایمنی و آرامش وبا رمز یا حسین ابن علی ( ع ) نواحت و طی سخنانی از تمام دستگاههای شركت كننده در این مانور تقدیر و تشكر كرد.

 وی با اشاره به وقوع غیر قابل اجتناب  حوادث در كشور گفت :ما باید با عقل و تدبیر لازم جوری حركت كنیم كه صدمات و آسیب های ناشی از بلایای طبیعی به حداقل ممكن برسد .

استاندار اصفهان با اظهار امیدواری اصفهان را سرآمد اقتدار  در مدیریت بحرات توصیف كرد و ادامه داد اگر پیش بینی های لازم و به موقع ازطرف مدیران استان انجام پذیرد ، مردم نجیب استان هیچگاه دچار حادثه نخواهند شد .

وی افزود به حمد الله اصفهان تاكنون بابرنامه ریزیهای علمی و سازنده توانسته است از معبر بحرانها از جمله بحران خشكسالی و كم آبی به خوبی عبور كند .

دكتر ذاكر تاكید كرد تمام تلاشهای ما باید برای ایمنی سازی و آرامش بخشی به جامعه معطوف شود تا زمینه استقرار امنیت اجتماعی با تمام فروعات آن فراهم آید .

 وی اضافه كرد : امروز همزمان با سراسر كشور 820000 نفر دانش آموز در سه دوره تحصیلی در بیش از 7000 آموزشگاه و یاری 6200 مربی آموزش دیده از دستگاههای مختلف در این مانور شركت می كنند

مهندس شیشه فروش رییس ستاد بحران استان نیز در این ماور گفت : فرهنگ مقابله با حوادث و مدیریت بحران امروز در استان نهادینه شده است .

وی افزود 3000 نفر امداد گر در استان فعال و تجربه حضور در حوادث را دارند .

شیشه فروش به مانور  موفق امداد و نجاب و اسكان اضطراری  در اردستان اشاره كرد واظهار امیدواری كرد استان اصفهان جایگاه ویژه ای در ستاد بحران كشور پیدا كرده است .

فرماندهان پایگاه هوایی شهید بابایی وارشد ارتش استان نیز در این همایش برضرورت آشنایی با بلایای طبیعی از جمله زلزله ، اعلام آمادگی نیروهای تلاشگر ارتش در ستاد بحران برای یاری رساندن به هموطنان آسیب دیده ، تاكید كردند

گفتنی است این مانور در سه دوره تحصیلی در بیش از 7000 آموزشگاه بصورت غیرمتمرکز انجام گردیده است

اعزام نمایندگان مجلس به مشهد

8 نفر از نمایندگان مجلس دانش آموزی استان اصفهان به مشهد مقدس اعزام شدند.
در این سفر زیارتی نمایندگان به با بوس امام رضا رفتند از موزه های مختلف و نمایشگاه آستان قدس رضوی بازدید نمودند.
همچنین در نشست مشترک نمایندگان مجلس دانش آموزی و شهردار مشهدشرکت کردند.

گفتنی است این سفر را دکتر احمدی‌نژاد در بخش‌های پایانی سخنان خود در نشست پنجمین دوره  مجلس دانش آموزی به این دانش آموزان هدیه  کرد.