آیین آغازین اردوی پیشتازان با عنوان «یاران مهر»

آیین آغازین اردوی پیشتازان با عنوان «یاران مهر» با حضور مسئولین استانی و کشوری در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

عبدالرضا پدرام ریاست سازمان دانش آموزی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه اردوی تشکیلاتی یاران مهر در جمع مربیان راهنما و یاور مربیان استان ضمن تشکر از  حضور اسفندیاری مدیر تشکل های دانش آموزی کشور خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم یاورمربیان ما پرچم سازمان را در نواحی و شهرستان هاهمیشه برافراشته نگاه دارند و مدارسی که پیشتازان در آن مشغول به تحصیل هستند باسایر مدارس تفاوت داشته باشد و مراسم تشکیلاتی در این مدارس پرنگ تر از مدارس دیگر باشد.

  نصر ا... اسفندیاری مدیر تشکل های دانش آموزی کشور در مراسم آغازین اردوی تشکیلاتی پیشتازان ضمن تبریک پیشاپیش ولایت حضرت امام مهدی (عج) از کلیه عوامل اجرایی اردو و از ریاست سازمان دانش آموزی استان، پدارم به خاطر برگزرای این اردو تشکر کرد و گفت: خرسندم که در جمع مدیران دانش آموزی شهرستان ها، مربیان راهنما و یاور مربیان استان اصفهان حضور دارم و امیدوارم این برنامه بتواند ما را به اهداف عالی تعلیم و تربیت که تربیت مدیران لایق و با کفایت است نزدیک کند.
وی در زمینه اردو و اهداف برگزاری این اردوها گفت: قرار است در این اردو مدیران آینده کشور را که اکنون مدیرانی کوچک به عنوان یاور مربی در مدارس هستند را تربیت نمایم که در
فردا سکان دار نظام تعلیم و تربیتی ما شوند.
اسفندیاری در ادامه از اهمیت تشکیلات پیشتازان و فرزانگان به عنوان گروه های شکیل که در مدارس در سطح گسترده فعالیت می کنند، گفت‏: در هر مدرسه یک یاور مربی و یک معاون
به عنوان بازوان اجرایی مدرسه و مربی پرورشی وظیفه هماهنگی بین تشکل های مدرسه را به عهده می گیرند.
وی در پایان گفت: هداف از اجرای طرح اردو یاور مربیان مشارکت جدی دانش آموزان در اداره امور تشکیلات دانش آموزی در سطح مدارس است

در ادامه این برنامه کلاس های مختلف مهارتی و بصیرتی با عنوان های جنگ نرم ،گره و طناب چوب ،اردو داری ،فریادهای شادی ،جهت یابی ... برگزار شد.
گفتنی است، در این اردو فعالیت های مختلفی از جمله رادیو اردو ،مسابقات متنوع فرهنگی،جنگ شادی نیز برگزار شده است.

آیین پایانی اردوی یاوران مهر فرزانگان سازمان دانش آموزی با حضور مسئولین ‏استانی وکشوری با تقدیم لوح

 

این آیین با حضور 250 نفر یاور مربی 50 نفر مربی از سراسر استان  بعد از نشستها و ‏کلاسهای مختلف و جلسات توجیهی و  با سخنرانی مدیر تشکلهای دانش آموزی ، به ‏کار خود پایان داد. ‏
مدیر تشکل های دانش آموزی کشور ضمن تشکر از عوامل اجرایی این اردو، ضمن تبین دانش آموزان و مربیان فرزانه نسبت به برنامها و تحولات جدید در تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان ‏تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان دانش آموزی تربیت سکان داران آینده کشور است ‏که باید خوب تربیت شوند و مسئولیت پذیر باشند.
نصرا... اسفندیاری در ادامه از اهمیت تشکیلات پیشتازان و فرزانگان  به عنوان گروههای شکیل که در مدارس در سطح گسترده فعالیت می کنند، گفت: در هر مدرسه یک یاور مربی و یک معاون به عنوان بازوان اجرایی مدرسه و مربی پرورشی وظیفه هماهنگی بین تشکل های مدرسه را به عهده می گیرند و پنج تیم دو نفره به عنوان زیر مجموعه این تشکیلات هستند.
وی در پایان گفت: هداف از اجرای طرح اردو یاور مربیان  مشارکت جدی دانش آموزان در اداره امور تشکیلات دانش آموزی در سطح مدارس است.
گفتنی است، در پایان نشست به نفرات برتر لوح سپاس و به برگزیدگان مسابقات فرهنگی جوایزی اهدا شد

آیین آغازین اردوی استانی یاران مهر با حضور فرزانگان در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد

 این آیین با حاملان قران کریم و  تلاوت کلام ا.. مجید ‏،کلیپهای فرهنگی از وطن ‏خیرمقدم کارشناس سازمان دانش آموزی  اصفهان آغاز شد.
مجتبی بکرانی در خصوص این دوره گفت: برنامه های ویژه ای با اساتید مجرب در این دوره برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: این اردو با هدف شرکت فعال گروههای فرزانگان تشکیل گردیده و در  حقیقت تجدید پیمان با شهدا و کسانی است که برای پایداری و تحکیم ارزش های و آرمان های
انقلاب تلاش کرده اند و می خواهند با پشتکار و عمل خود را به مراحل بالاتر و فردای بهتری را برای جامعه رقم بزند.
در ادامه این برنامه کلاس های مختلف مهارتی و بصیرتی با عنوان های جنگ نرم ،گره و طناب چوب ،اردو داری ،فریادهای شادی ،جهت یابی ... برگزار شد.
گفتنی است، در این اردو فعالیت های مختلفی از جمله رادیو اردو ،مسابقات متنوع فرهنگی، جنگ شادی نیز برگزار شده است

نشست هم اندیشی دختران و پسران مجمع دانش آموزی استان اصفهان

نشست هم اندیشی دختران و پسران مجمع دانش آموزی استان اصفهان با حضور عبد الرضاپدرام رییس سازمان دانش آموزی و مجتبی بکرانی ‏نایب رییس مجمع در ‏سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

در این نشست عبدالرضاپدرام رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان آماری از جامعه دانش آموزی ارایه داد و در مورد اهمیت معنویت ‏در مدارس و نهادینه کردن این ارزش سخنانی بیان کرد.‏
در این نشست برنامه های اجرایی و محتوایی اردوهای تابستانی مربیان راهنما و یاور مربیان، تقسیم مسئولیت ‏بین اعضای مجمع برایراردوهای تابستانی و برنامه های در دست اقدام سازمان و پیشنهادات جدید برای ‏اجرای برنامه در دستور کار این جلسه قرار گرفت.‏
در پایان برنامه هایی از جمله مسابقات تفریحی، فرهنگی، تربیتی تابستان، اجرای جشن رمضان در شهرستان ‏و استان، انتخاب کمیسیون های مجمع با توجه به توانایی ها و علاقه مندی اعضا، نامه به معاونت پرورشی ‏جهت سامان دادن به کارهای دانش آموزی، برگزاری اردوهای تشویقی برای اعضای مجمعف اجرای مسابقات ‏برای طراحی لباس جدید سازمان، بازدید مجمع از اماکن تاریخی استان و جلسات گروهی هیأت رئیسه در ‏شهرستان ها در این جلسه مصوب شد

نشست مجلس دانش آموزی

جلسه روز پنج  شنبه مورخه 25/3/90  با حضور علي بهراميان-نرگس يزدان  پناه-اسداله احمدي-محمدرضا مومني-فريد رحمانيان-مجتبي قاسميو خانم نعمتیان رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی و آقای پدرام رئیس سازمان دانش آموزی با  تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد.

حاضرين جلسه  پيرامون دو موضوع اعلام شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.در رابطه با موضوع مهندسي فرهنگي نمايندگان تعاريف گوناگوني از فرهنگ بيان کردند و معيارهاي جامعه با فرهنگ و فاصله ي جامعه کنوني تا جامعه با فرهنگ و راه هاي دست يابي به جامعه با فرهنگ را بررسي کردند.

همچنين در رابطه با طرح پليس يار جوان موضوعاتي بيان شد.در آخر نمايندگان تصميم گرفتند تا زماني مشخص موضوع مهندسي فرهنگي را از سه ديدگاه متفاوت بررسي کنند و بر اساس آن موضوع مورد نظر را تکميل و راهکارهاي پيشنهادي را بيان نمايند.

مصوبات:

1-بررسي موضوع مهندسي  فرهنگي از سه ديدگاه اسلام‚کشورهاي مختلف و تاريخ

2-مشخص نمودن معيارهاي  جامعه با فرهنگ براساس سه  ديدگاه عنوان شده

گزارش اعتکاف دانش آموزی استان اصفهان

اعتکاف

 برنامه اعتکاف دانش آموزی امسال مقارن با جهاد اقتصادی در کلیه مناطق و نواحی هم بصورت متمرکزو یکپارچه دانش آموز و هم در سطح مناطق و شهرستانها  استان برگزارشد  برخی از مساجد استان از جمله مسجد جامع ،صاحب زمان ،ملا هاشم ، آقا نور ، مسجد سید ،رحیم خان ،مسجد الغفور ویژه دانش آموزان دختر و پسر از تاریخ 25/3/90الی 28/3/90 به مدت سه شب و مساجد دیگری در شهرستانها از جمله امام خمینی باغبهادران ،صاحب الزمان فلاورجان ، مساجد جامع چادگان ،خوانسار ،فریدون شهر میمه  ،امامزاده محمد هلال ،امام صادق دهاقان  برگزارشد

این برنامه از ساعت 30/21 مورخه 28/3با پذیرش و اسکان آغاز شد

محتوای برنامه ه عبارت بود از

-  اقامه نماز جماعت در سه نوبت،

-  برگزاری گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب،برکات  شبهای اعتکاف با حضور روحانیون معزز

- برگزاری محافل انس با قرآن، دعا و نیایش و مناجات سحر و اعمال ام داود

-دعوت از سخنران و مداحان برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب(س)

- اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی

- برگزاری حلقه های معرفتی و بصیرتی

- توزیع جزوه ها ومحصولات فرهنگی

گفتنی است گزارشات ارسالی از نواحی و شهرستانهای اصفهان نیز حاکی از آنست که برنامه اعتکاف دانش آموزی امسال مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در شهرستانها و نواحی 40 گانه اصفهان نیز بعضی از مساجد بصورت متمرکز بصورت دانش آموزی و بعضی بصورت مشترک مورد استقبال قرار گرفته است